De praktiserende lægers og regionernes
fælles enhed for kvalitetsudvikling

Spørgsmål og svar til Sentinel Datafangst

Nogen gange har en anden person allerede stillet os et spørgsmål, som vi har besvaret. Måske du kan finde dit på listen herunder.

Der kan ligge en pop-up i ventende registreringer. Se her hvordan du finder Administration af Sentinel i dit lægesystem. Prøv evt. at kigge i vores Flowchart eller i filerne Pop-up info under punktet ”Kriterier der skal være opfyldt for at udløse pop-up”. Hvis du stadig ikke kan finde årsagen, kan du kontakte DAK-E supporten.

Du kan pt. ikke se dine kvalitetsrapporter da data kun bliver samlet lokalt.

For at data bliver vist i pop-upper og kvalitetsrapporter, skal de være registreret med den korrekte kode i laboratoriekortet i dit lægesystem. Data bliver kun samlet når Sentinel klienten er startet og aktiveret. Se de nuværende koder som anvendes i forbindelse med Sentinel her.

Der er i de fleste pop-upper et felt med pop-up irrelevant, som skal bruges hvis diagnosen er en fejl. Husk at slette diagnosen i dit lægesystem. Hvis pop-uppen er udløst og det ikke er tid til en årskontrol, skal man vælge at svare nej til at det er en årskontrol.

Alle obligatoriske felter i pop-uppen skal være udfyldt, for at knappen bliver aktiv. Der kan være felter, som du mangler at udfylde, eller der kan være felter, som ikke er udfyldt korrekt (tjek f.eks. om årstal, højde eller vægt er skrevet rigtigt).

Hvis du bruger forstørret skriftstørrelse på din skærm (f.eks. 125 %) vil teksten blive for stor til, at de kan være i ”kasserne” i pop-uppen, og derfor vises den ikke korrekt. Skriftstørrelsen skal være 100 %. Hvis det kniber med at læse på skærmen, kan du prøve at ændre skærmopløsningen i stedet.